Petua dan Rawatan Untuk Kulat Nail

Petua dan Rawatan Untuk Kulat Nail

Mempunyai kulat kuku bukan sesuatu yang menyenangkan untuk menangani. Apabila anda mempunyai ia, ia akan menjadi memalukan setiap kali anda pergi untuk berjabat tangan seseorang, memakai sandal atau flip flop dan anda akan menghabiskan banyak masa anda dengan harapan bahawa tidak ada notis kulat itu. Kita mungkin tidak perlu memberitahu anda ini, tetapi ini tidak ada cara untuk anda untuk hidup. Anda tidak perlu malu ke atas jari atau jari kaki anda. Jenis ini akan menyebabkan kulat kuku anda kelihatan rapuh, kuning dan yucky. Di bawah, kami akan memberikan anda maklumat mengenai tips dan rawatan untuk kulat kuku.

Pertama sekali, apa sahaja yang anda lakukan, anda harus sekali-kali mengabaikan kebersihan tangan dan kaki anda. Kami percaya mengabaikan kebersihan pada tangan dan kaki kamu boleh menyebabkan anda untuk mendapatkan kulat ini. Sentiasa gunakan berus kuku untuk membersihkan mereka kuku kaki dan kuku. Jika anda sudah mempunyai kulat, maka pastikan anda menggunakan berus yang berbeza bagi mereka kuku dijangkiti. Untuk kuku yang sihat anda, gunakan berus lain.

Apabila anda menggunakan berus yang sama pada setiap kuku, ia boleh menjangkiti semua kuku dan ini akan menjadi tidak baik. Satu lagi perkara yang anda perlu lakukan adalah menjaga sarung kaki anda kering dan segar. Apabila sarung kaki anda basah, pelembap yang boleh berakhir memerangkap kulat di dalam kasut anda. Ini sama ada boleh membuat jangkitan atau membuat jangkitan anda lebih buruk daripada ia sudah adalah.

Setiap kali anda membasuh pinggan mangkuk anda, kami dinasihatkan supaya memakai sarung tangan getah. Memakai sarung tangan getah akan mengelakkan tangan anda daripada mendapat terlalu banyak pendedahan kepada air dan akan mengurangkan peluang anda untuk mendapatkan jangkitan kulat.

Setiap kali anda berada di tempat awam seperti kolam atau pancuran, anda tidak perlu pergi berkaki ayam. Menyimpan kasut pada jari kaki akan menghalang anda daripada dijangkiti. Apabila anda telah dijangkiti jari kaki atau jari anda dan anda sedang mencari beberapa rawatan untuk kulat kuku jari kaki, maka kita sangat mengesyorkan anda melihat ke dalam sedikit minyak tumbuhan atau ekstrak kerana ini adalah rawatan yang sesuai untuk kulat kuku.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar