Anda akan percaya bahawa cacing akan membubarkan pembekuan darah?

Anda akan percaya bahawa cacing akan membubarkan pembekuan darah?

Penyelidikan telah menemui sebuah kompleks enzim yang dalam yang terkandung dalam cacing tanah hina yang mempunyai semua kebolehan untuk membubarkan pembekuan darah. Proses ini dipanggil "fibrinolysis".

Apa yang berlaku ialah akibat daripada pembekuan, yang merupakan protein berserabut dalam darah, iaitu untuk menghentikan aliran darah keluar dari badan dalam kes kecederaan. Darah beku juga boleh berlaku di dalam tubuh, ini dipanggil trombosis. Thrombosis boleh menjadi sebahagian daripada punca penyakit jantung iskemia dan penginfarkan miokardium (strok).

An cacing tanah mempunyai beberapa manfaat untuk dimasukkan ke dalam kabinet ubat setiap orang. Anti-oksida dan kebolehan penggalak imun boleh menjadi sebenar penjimatan dadah sebagai farmaseutikal. Itu cacing mudah telah terselamat mungkin kerana awal penciptaan dan kita dapat memahami keupayaan untuk terus hidup serangan oleh patogen mikrob, kita hanya boleh mencari sesuatu yang akan memberi manfaat kepada kesihatan kita sendiri. Ini adalah apa maklumat kajian dalam kertas kerja ini akan menyediakan.

Maklumat yang akan disediakan di sini ialah apa kuasa cacing tanah mempunyai untuk membubarkan pembekuan, tahap fibrinogen lebih rendah pada pesakit kanser yang seterusnya memperlahankan pertumbuhan tumor dan metastasis, membubarkan mikroorganisma terkandung dalam matriks dan juga menawarkan anti-platelet dan kemungkinan anti-trombotik.

Saya akan bersedia untuk bertaruh bahawa anda tidak tahu bahawa sekitar 1998-1999 yang ia telah mendapati bahawa leukosit cacing tanah (yang sel-sel darah putih, pembela terhadap penyakit berjangkit) dapat mengenali sel-sel kanser manusia tidak normal dalam sistem manusia ( asing) dan kemudiannya bertindak untuk membunuh mereka. Mereka bertindak seperti "pembunuh semula jadi" (NK) sel-sel yang biasanya hadir dalam seorang manusia biasa.

Dalam makmal penyelidikan penyelidik tidak pernah mampu untuk memperkenalkan atau menjangkiti sel-sel cacing tanah dengan kanser. Jangan sekali-kali!

Ia hanya dalam tempoh sepuluh tahun yang lalu bahawa beberapa kajian manusia klinikal telah dijalankan telah membuktikan bahawa manfaat perubatan cacing tanah di kawasan enzim terpencil telah terbukti berkesan untuk peningkatan sebanyak fibrinolytic (anti-pembekuan), mencegah strok iskemia, meningkatkan anti -platlet, anti-trombotik dan anti-apototic (kematian sel) aktiviti.

Cacing tanah yang luar biasa. Mereka menjamu selera dengan sampah dan melawan jangkitan. Sisa mereka (Bottle) menambah nitrogen dan mengubah tanah mati menjadi subur, kaya, tanah yang produktif.

Persatuan Amerika Hematologi mengadakan persidangan pada tahun 2008 di mana ia telah mengumumkan bahawa "thromboembolism" adalah bertanggungjawab untuk lebih kematian setiap tahun daripada jumlah HIV, kemalangan kenderaan dan kanser payudara digabungkan.

NOTA: Thromboembolism adalah hasil daripada segumpal darah yang dipanggil trombus. Beku ini boleh menyekat saluran darah di mana-mana di dalam badan, paru-paru, otak, buah pinggang atau kaki. Tersumbat ini boleh menyebabkan penyakit dan mungkin kematian.

Enzim (sebenarnya gabungan enam enzim) yang dinamakan Lumbrokinase (LK) kini telah diasingkan daripada cacing tanah. Luar biasa sekali LK berfungsi untuk mencegah thromboembolism tanpa semua kesan-kesan sampingan negatif ubat-ubatan farmaseutikal.

Prospek kelihatan hebat untuk cacing tanah! Untuk mencegah dan merawat pelbagai penyakit yang mencabar umat manusia hari ini. Prospek bahawa LK kerana ia boleh didapati pada hari ini dalam bentuk ekstrak cacing tanah, Ia adalah mungkin melalui penyelidikan yang berterusan dan ujian klinikal yang LK akan bergerak menjadi, dalam kombinasi dengan makanan tambahan yang lain, tambahan yang berharga untuk perpustakaan makanan tambahan untuk mencegah thromboembolism , strok dan kanser. Potensi boleh melebihi impian wildest kami untuk dunia tanpa penyakit-penyakit ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar