Homeopati - Sistem Holistik Perubatan

Homeopati - Sistem Holistik Perubatan

o Sejarah Homeopati
o Apakah Homeopati?
o Mengapa Homeopati?

Sejarah Homeopati

Homeopati telah ditemui di Jerman 200 tahun yang lalu oleh Dr. Samuel Hahnemann.

Beliau adalah seorang doktor M.D. Walau bagaimanapun, beliau telah mendapat kecewa dengan jenis rawatan doktor memberikan pesakit pada zamannya. Kebanyakan ia melibatkan penyingkiran, satu cara atau yang lain. Pesakit diberi julap, emetik atau dibuat berdarah dengan menggunakan lintah, dalam usaha untuk menyembuhkan penyakit. Hahnemann menyerahkan amalannya perubatan dan bekerja sebagai ahli kimia.

Beliau juga adalah seorang ulama fasih dalam 14 bahasa. Maka beliau mula menterjemahkan kerja-kerja perubatan asal ketika beliau menterjemahkan satu daripada kerja-kerja seorang doktor dia terserempak lanjut bahawa kulit pokok Cinchona yang boleh menyembuhkan malaria.

Mempunyai fikiran yang saintifik, beliau mengambil keputusan untuk mencuba. Dia makan sedikit kulit kayu Cinchona dan menyatakan ia menghasilkan gejala serupa dengan malaria. Dia memberikan kulit yang sama untuk beberapa kawan-kawan dan saudara-saudaranya dan mereka menghasilkan malaria seperti gejala. Tetapi dia pergi satu langkah ke hadapan apabila pesakit datang dengan malaria; pentadbiran kulit ini sembuh keadaan penyakit ini!

Dia terus bereksperimen dengan bahan-bahan perubatan yang berbeza. Beliau mendapati bahawa orang-orang yang menghasilkan gejala yang sama dengan penyakit yang mampu merawat penyakit ini. Beliau merumuskan undang-undang: SIMILIA SIMILIBUS CURENTUR. (LIKE LIKE Menyembuhkan).

Homeopati dilahirkan!

Apakah Homeopati?
Homeopati adalah satu sistem khusus perubatan yang dibangunkan oleh "Dr.Samuel Kristian Frederic Hahnemann" berdasarkan undang-undang semula jadi penyembuhan "Similia Similibus Curentar" yang bermaksud orang-orang seperti sembuh oleh orang-orang seperti.

"Homois" ertinya seperti (Atau yang serupa) dan "rasa kesedihan" ertinya suffering.Thus Homeopati adalah satu sistem merawat penyakit oleh pentadbiran ubat-ubatan yang mempunyai kuasa untuk mengeluarkan penderitaan sama dalam diri yang sihat.

Ini undang-undang Similars untuk pengawetan telah digunakan sejak zaman Hippocrates, bapa perubatan. Tetapi ia adalah Dr.Samuel Hahnemann yang memajukannya sebagai satu sistem yang lengkap perubatan enunciating undang-undang dan aplikasinya dalam 1810.

Mengapa Homeopati?

Persoalan di atas terlintas di fikiran kita apabila kita cuba untuk mematikan dari satu aliran perubatan yang lain. Kita semua tahu bahawa setiap ilmu mempunyai aspek-aspek positif dan batasannya.

Mari kita lihat apa Homeopati tawarkan kepada manusia penderitaan. Ia adalah berdasarkan prinsip "Similia similibus curenter" iaitu "seperti penawar seperti".

Homeopati adalah satu kaedah holistik rawatan di mana seluruh tubuh dan minda diambil kira bukan hanya sebahagian berpenyakit atau organ atau hanya gejala beberapa. Setiap peralihan minit kesihatan dicatatkan dalam butiran minutest dalam bentuk penyebaban, sensasi berpengalaman. Ini dikenali sebagai pengambilan kes.

Selepas analisis yang teliti dan penilaian perubatan yang sesuai dengan perlembagaan dipilih. Rawatan ini adalah berdasarkan kepada individualisasi bergantung kepada perlembagaan setiap individu.

Ubat homeopati membantu sistem untuk membawa kembali keseimbangan hilang apabila ia berada dalam keadaan berpenyakit. Apabila ubat homeopati yang betul diberikan ia merangsang badan dan menghasilkan tindakan, yang dikenali sebagai tindakan utama, dan kemudian badan akan menjaga penyakit ini dikenali sebagai tindakan menengah.

Ubat homeopati bertindak pada Psycho paksi endokrinal neuro tahap dan membawa kembali keadaan penyakit ini tidak seimbang dengan keadaan yang seimbang kesihatan.

Kesan terbaik dilihat apabila kanak-kanak memakai homeopati. Ia membolehkan kanak-kanak untuk berkembang seperti bunga. Mereka akan menjalani kehidupan yang lebih sihat dan juga kecenderungan keturunan yang dibawa dapat dikurangkan.

Ubat-ubatan homeopati boleh ditadbir dengan cara yang sangat mudah dan kerana anak-anak rasa manis mengambil ubat-ubatan tanpa sebarang kekecohan.

Dalam penyakit kronik selepas ubat yang ditadbir ia akan bertindak pada tahap yang sangat dalam dan akan membantu individu untuk melawan penyakit ini. Kita boleh mendapatkan keputusan yang baik jika kes itu diuruskan dengan baik dan jika pesakit melaporkan pada awal penyakit itu dan memberi gambaran tidak diubahsuai asal penyakit.

Dalam keadaan yang teruk selepas ubat yang ditadbir ia akan membawa kembali keharmonian yang hilang dengan cara yang lemah lembut yang cepat tanpa mengeluarkan apa-apa komplikasi.

Ubat homeopati boleh menjadi sangat berguna semasa wabak. Ubat yang dipilih pada gejala yang merupakan ciri semasa wabak itu dikenali sebagai "Genus Epidemicus".

Ini epidemicus genus apabila diberikan kepada orang-orang di mana terdapat wabak ia akan membantu rakyat tidak mendapat penyakit wabak ini. Untuk mis Taun, Influenza, Wabak dan lain-lain

Homeopati adalah satu-satunya sistem perubatan yang bekerja sebagai pencegahan dan membantu pesakit untuk terus sihat dan tidak dapat dipengaruhi oleh alam sekitar. Dalam homeopati terdapat ubat-ubatan yang boleh diberikan sebagai ubat pencegahan yang akan membantu individu untuk mencegah penyakit ini apabila terdapat wabak penyakit tertentu.

Untuk mis Jika terdapat 2 kanak-kanak di rumah dan ada yang mengalami mengatakan Cacar air untuk mengelakkan kanak-kanak lain daripada mendapat jangkitan jika dia diberikan ubat yang dinyatakan dia tidak akan dijangkiti penyakit itu atau walaupun dia membuat kontrak penyakit ini ia akan menjadi dalam bentuk yang sangat sederhana ..

Homeopati adalah satu sistem perubatan di mana remedi yang disediakan daripada bahan-bahan semula jadi yang diperoleh daripada Tumbuhan, kerajaan Mineral dan kerajaan Haiwan. Bahan-bahan ini menjalani proses potentisation dan pencairan siri. Proses ini melepaskan kuasa pendam ubat. Semakin banyak bahan yang dicairkan yang lebih adalah kuasa ubat itu. Kuasa yang dikenali sebagai 'Potency ".

Ubat-ubatan homeopati tidak mempunyai kesan sampingan apabila ia digunakan secara kehakiman. Sebagai tindakan yang berada pada tahap yang dinamik dan bahan dadah adalah minimum. Homeopati boleh digunakan untuk pelbagai penyakit dengan kejayaan jika diamalkan dengan cara yang betul.

Marilah kita menjadikan hidup yang sihat harmoni mungkin melalui Homeopati ...

Lawati kami di: http://www.happylivin.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar