Menyembuhkan Untuk UTI - 7 Rahsia Merawat Jangkitan Saluran Kencing

Menyembuhkan Untuk UTI - 7 Rahsia Merawat Jangkitan Saluran Kencing

Terdapat banyak ubat untuk UTI dalam e-pasaran, tetapi yang mana berfungsi? Jika anda mengalami jangkitan saluran kencing dan yang mencari rawatan di rumah yang mudah, anda mungkin ingin mempertimbangkan untuk rahsia ini.

Kerana doktor masih percaya bahawa antibiotik adalah pilihan terbaik anda untuk rawatan, anda kemungkinan besar tidak akan mendengar tips ini daripada doktor keluarga anda. Walau bagaimanapun, gelombang baru doktor dipanggil doktor kesihatan semula jadi kini mempromosikan ubat semula jadi untuk merawat UTI. Mengapa?

Adakah anda tahu bahawa orang-orang yang menggunakan antibiotik mempunyai peluang 25% daripada membangunkan semula jangkitan lain dalam tahun yang sama?

Memilih Merawat Jangkitan Saluran Kencing

Ramai orang masih percaya bahawa 'ubat semula jadi' yang dilarang. Nasib baik penyelidikan kini membuktikan bahawa ubat ramai yang dukun tetapi ada yang benar-benar sah. Malah, dalam banyak kes terdapat ubat semula jadi yang luar melaksanakan perubatan tradisional balas pihak mereka.

Kunci untuk rawatan anda memohon tips membantu flush punca UTI dan bekerja untuk mengelakkan ia! Bagi kebanyakan jangkitan, rawatan anda harus bertujuan untuk mengepam bakteria E coli yang menyebabkan jangkitan.

Berikut adalah beberapa rahsia mudah lagi berkesan yang telah menunjukkan kesahihan.

7 Rahsia Merawat Jangkitan Saluran Kencing

1. banyak minum air sangat penting untuk kesihatan yang baik. Ia juga penting untuk curahan saluran kencing anda dan pundi kencing. Kerana bakteria coli E menetap di dinding saluran kencing anda, ia adalah penting untuk terus membuang air kecil setiap kali anda terasa. Lelaki perlu minum 125 auns air setiap hari dan wanita perlu mensasarkan 90 auns setiap hari.

2. Dengan diet anda mudah juga membantu. Makan makanan yang tidak diproses juga penting. Anda harus cuba untuk makan sekurang-kurangnya 7 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran setiap hari yang akan membantu mengepam pundi kencing anda juga. Seperti yang anda tahu, kedua-dua buah-buahan dan sayur-sayuran yang sarat dengan mineral, vitamin dan air yang semuanya memberi manfaat kepada kesihatan saluran kencing anda.

3. Cuba untuk menambah pasli ke dalam diet anda yang akan menyediakan sistem kencing anda dengan apiol. Apiol adalah minyak yang tidak menentu yang bertindak sebagai antiseptik.

4. Mengambil makanan tambahan vitamin C memberi manfaat kepada anda dalam 2 cara. Vitamin C akan meningkatkan imuniti anda untuk melawan jangkitan secara semulajadi dan juga berasid air kencing anda yang boleh membantu membunuh bakteria.

5. Terapi Herba juga sangat popular untuk UTI. Echinacea sering dirujuk sebagai 'ubat ajaib' ubat-ubat herba kerana ia membantu meningkatkan imuniti anda, tetapi ia juga membantu sistem anda bakteria berbahaya siram (termasuk E coli).

6. Mendapatkan sekurang-kurangnya 8 jam tidur dan bersenam 30 minit sehari akan membantu badan anda mengepam dirinya betul tetapi juga menyumbang kepada kesihatan keseluruhan yang lebih baik.

7. Jangan menggunakan mana-mana produk kebersihan di bawah pinggang dan anda perlu sentiasa lap dari depan ke belakang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar