Menyembuhkan Asli Untuk Restless Leg Syndrome - Cari Cara semulajadi Penyembuhan RLS Tanpa Pembedahan

Menyembuhkan Asli Untuk Restless Leg Syndrome - Cari Cara semulajadi Penyembuhan RLS Tanpa Pembedahan

Sindrom kaki resah (RLS) adalah suatu keadaan yang boleh memberi kesan kepada kaki anda dan juga tangan anda. Walaupun terdapat banyak ubat-ubatan yang berbeza yang boleh digunakan untuk membantu dengan gejala, ramai orang mahu penawar semula jadi untuk sindrom kaki resah dan bukan kemudian ubat-ubatan preskripsi. Kaedah-kaedah ini boleh membantu untuk mereka yang tidak mahu mengambil ubat lebih dan bagi mereka yang mencari ubat-ubatan yang tidak membantu mereka.

Satu perkara yang patut apabila mencari penawar semula jadi untuk sindrom kaki resah adalah penghapusan bahan-bahan yang boleh menyebabkan keadaan. Kafein boleh membuat orang gelisah. Ini boleh memburukkan lagi gejala sindrom kaki resah. Dengan menghapuskan kafein atau sekurang-kurangnya mengurangkan pengambilan itu, gejala RLS anda boleh dihapuskan atau sekurang-kurangnya dikurangkan. Alkohol dan penghapusan tembakau juga boleh membantu orang ramai untuk mengurangkan gejala mereka.

Satu lagi perkara yang orang boleh melihat ketika mencari penawar semula jadi untuk sindrom kaki resah adalah menambah vitamin dan nutrien yang penting dalam diet anda. Kekurangan zat besi telah diketahui menyumbang kepada gejala RLS. Dengan menambah lebih banyak zat besi ke dalam diet anda, anda mungkin mendapati bahawa keadaan anda boleh dikurangkan atau dihapuskan. Ini boleh dilakukan melalui makan lebih banyak makanan kaya dengan zat besi atau melalui pengambilan makanan tambahan besi. Vitamin dan mineral lain yang termasuk kalsium, magnesium, dan zink juga boleh ditambah kepada diet untuk membantu secara semula jadi dengan gejala RLS. Walaupun makanan tambahan multivitamin boleh membantu, mendapatkan mereka daripada makanan sebenar adalah lebih berfaedah.

Penawar semula jadi untuk sindrom kaki resah juga boleh datang melalui penggunaan amalan perubatan bukan tradisional. Akupunktur boleh digunakan untuk membantu melegakan tanda-tanda RLS. Keputusan boleh dilihat dalam masa satu sesi akupunktur. Orang ramai juga boleh melawat chiropractor untuk bantuan dengan malady biasa ini. Chiropractor A juga boleh mengesyorkan latihan yang akan membantu orang yang mengalami RLS. Senaman ini dapat membantu menguatkan otot pelvik, kerana beberapa kesakitan mungkin disebabkan oleh ketidakstabilan di kawasan pelvis.

Di rumah, anda juga boleh melakukan banyak perkara-perkara kecil yang boleh membuat perbezaan besar. Tidur dan latihan yang baik Tabiat boleh menjadi penting dalam menghapuskan resah gejala sindrom kaki. Tidur yang baik termasuk mendapat tidur yang cukup, tetapi ia juga termasuk tidur pada masa yang sama dan bangun pada masa yang sama setiap hari. Ini corak tidur boleh membantu orang ramai untuk mendapatkan yang terbaik daripada tidur mereka. Senaman yang sederhana boleh membantu gejala RLS kurang melampau. Sudah tentu, keterlaluan dengan senaman anda boleh menjadi lebih berbahaya daripada tidak bersenam. Yoga, meditasi, dan mengurut, yang boleh dilakukan di rumah atau di tempat lain juga boleh menjadi cara semulajadi untuk menyembuhkan atau sekurang-kurangnya mengurangkan gejala keletihan pada kaki. Sesetengah orang juga telah mendapati bahawa pad panas atau pek ais membantu untuk mengurangkan rasa sakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar