Apakah Osteopathy?

Apakah Osteopathy?

Osteopati adalah satu pendekatan yang holistik untuk penjagaan badan manusia yang sangat unik dengan cara tersendiri. Ia terdiri daripada teknik yang menggunakan tangan untuk mempengaruhi cara badan yang berfungsi dan teori adalah mudah: untuk sesiapa sahaja untuk kekal dalam kesihatan yang sangat baik, semua bahagian badan mesti berfungsi bersama-sama dalam penyegerakan. Jika satu bahagian badan adalah terhad, baki tubuh mengkompensasi had itu dan yang kadang-kadang membawa kepada rasa tidak selesa, kekejangan, sakit kepala atau jangkitan. Apabila badan adalah dalam apa-apa ketidakselesaan, osteopati digunakan sebagai terapi pelengkap kepada perubatan konvensional.

Osteopaths terutamanya dilatih sebagai pengamal penjagaan kesihatan yang melihat individu sebagai keseluruhan bersepadu. Pesakit sering mendapatkan rawatan osteopati tanpa rujukan daripada pakar perubatan umum mereka. Oleh muslihat otot, sendi, tisu penghubung, saraf, pernafasan dan sistem imun; osteopaths bukan sahaja menyembuhkan kawasan yang bermasalah, tetapi juga memberikan rasa keseluruhan kesejahteraan. Ia adalah untuk sebab ini osteopati sering dilihat sebagai satu bentuk perubatan manual yang boleh memberi kuasa kepada sistem tubuh dengan kekuatan untuk menyembuhkan punca utama penyakit dan penyakit.

Amalan osteopati diasaskan dan ditubuhkan oleh Dr. Andrew Taylor Masih dalam tahun 1880-an. Matlamat beliau adalah untuk menggunakan teknik manual dengan tangan untuk meningkatkan peredaran darah di dalam badan dan memberi kelegaan kepada pesakit yang. Beliau terhadap penggunaan ubat-ubatan dan berhujah bahawa setiap individu mempunyai potensi untuk menyembuhkan dirinya memberi pengetahuan yang sesuai adalah yang disampaikan kepadanya. Beliau menegaskan mengenai penggunaan pelbagai tangan-teknik untuk menenangkan kawasan masalah / jangkitan termasuk tisu lembut regangan, tekanan fizikal dalam, dan mobilisasi atau manipulasi sendi.

Osteopati sangat bermanfaat untuk kesihatan kita. Rawatan itu sendiri bukanlah merupakan pencegahan dan boleh digunakan sebagai amalan rutin juga. Osteopaths menghargai keupayaan semula jadi badan sebagai mekanisme pengawalan sendiri dan hanya campur tangan apabila sakit atau tidak selesa reda. Salah satu faedah utama osteopati adalah peningkatan keseluruhan dalam pergerakan dan struktur badan. Selain itu, sistem lain seperti sistem saraf dan peredaran darah badan beroperasi dengan lebih teratur dan peluang untuk fungsi bukan mana-mana bahagian meminimumkan secara automatik.

Kebanyakan orang mempunyai kepercayaan bahawa osteopati adalah hanya untuk pembetulan tulang. Pada hakikatnya bagaimanapun, penyembuhan osteopathic boleh memberi manfaat dalam pelbagai keadaan seperti pengurusan tekanan, sakit haid, postur yang salah, kecederaan terikan, gangguan saraf, masalah penghadaman, kekakuan pada badan, sakit di rahang, pergerakan terhad akibat sakit sendi atau isu-isu lain dan lain-lain Dengan menggunakan teknik-teknik penyembuhan semula jadi, osteopati yang boleh menyembuhkan penyakit-penyakit ini untuk jangka panjang dan memastikan semua komponen badan berada dalam keseimbangan dan selari dengan satu sama lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar